Maak je doel smart

Geplaatst op: 22-1-2020

Heb je moeite met het behalen van je persoonlijke doelen? 

Zorg dat je helder hebt wat je wilt behalen en waarom. Voor de meeste doelen hoef je niet één ding te veranderen maar gaat het om de samenloop van verschillende dingen. Als je bijvoorbeeld 5 kilo wilt afvallen, maar je slaapt heel slecht en je hebt geen tijd om te sporten dan zal die 5 kilo afvallen moeilijk worden. Daarom hebben wij 5 tips voor jullie om je doelen te bepalen

#1 Maak je doel SMART. SMART staat voor Specifiek, Meetbaar, Acceptabel (óf aanwijsbaar), Realistisch en Tijdsgebonden. 

#2 Maak een plan, als jij je doel hebt bepaald schrijf dan op wat je daarvoor moet doen. Dat kan ook in kleinere stapjes. Niet alles hoeft tegelijk.  

#3 Start met een goede voorbereiding, plan bijvoorbeeld je voeding, plan je sportmomenten, doe niet te vaak boodschappen en zorg voor structuur. Een goede voorbereiding is het halve werk.  

#4 Deel je doelen met je omgeving en laat je steunen. Accepteer hulp en inspireer anderen.

#5 Zoek hulp als je het niet alleen kan. Het behalen van doelen is moeilijker dan je denkt, zeker als deze over meerdere disciplines gaat. Gedrag, voeding en bewegen. Gelukkig kunnen wij bij Fit met Ingrid jou daarbij helpen. Noury en Ingrid stellen samen met jou een doel, maken een plan (in stappen) wat daarbij past en gaan je helpen bij je voorbereidingen en structuur om het vol te houden. 

Wacht niet te lang en vraag jouw gratis kennismakingsgesprek met één van ons aan om te horen hoe wij jou kunnen helpen. Wij bieden oplossingen voor sporten en voeding of een combinatie van beide.

Voor meer informatie kijk op fitmetingrid.nl